Två veckor som pappa

20 september 2011

Nu har gränsen på två veckor passerat. Nu går de flesta nyblivna pappor tillbaka till sina arbeten. Not me!
Kan säga att jag inte ångrar en sekund av att skjuta på min semester och stannar hemma med familjen ytterligare två veckor. Fast någon semester är det inte. Herman är ofta rätt missnöjd på kvällar och nu även hela natten. Han sover knappt och är väldigt orolig. Både vid tröst och vid amning.

Som förstagångsförälder är det verkligen outhärdligt att se sitt barn inte må bra och dessutom inte kan kommunicera vad det är. Vi anar magont men vet inte. Systemet verkar funka som det ska men han kniper med hela kroppen som det vore något som inte stämmer i den regionen.

Just nu har lillkillen dock somnat här på mitt bröst och verkar faktiskt somnat in skönt. Så håll tummarna att så får vara fallet i någon timme till. Om inte annat tror jag min sambo, som tog nattens pass, skulle uppskatta det.


0 kommentarer: (+add yours?)

Skicka en kommentar

Använder Blogger.